sobota, 30 marca 2013

Mazurek pomarańczowy


Bardzo kruchy mazurek z dżemem pomarańczowym, kawałkami moreli, migdałami i białą czekoladą. Przepis zaczerpnięty z Kwestii Smaku. 

Składniki na spód (u mnie na blaszkę o wymiarach 21 x 25 cm + kwiatki):

  • 150 g miękkiego masła
  • 60 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 150 g mąki pszennej
  • 75 g mąki ryżowej lub ziemniaczanej (użyłam ryżowej)
     
Masło utrzeć z cukrem za pomocą miksera przez ok. 6-7 minut. Dodać ekstrakt z wanilii i przesiane oba rodzaje mąki. Zmiksować, zagnieść ciasto i uformować w kulę. Owinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na ok. 15 minut. Piekarnik nagrzać do 160°C.
Ciasto rozwałkować pomiędzy dwoma arkuszami pergaminu na wielkość ok. 21 x 25 cm. Przełożyć na większą blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Spód ponakłuwać widelcem. Z reszty ciasta wyciąć kwiatki (ja to zrobiłam za pomocą specjalnych wykrojników) i przykleić po bokach ciasta. Można do tego celu użyć odrobiny białka.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 30 minut na lekko złoty kolor (u mnie trwało to krócej). Wystudzić.

Dodatkowo:

  • 3/4 szklanki dżemu pomarańczowego (marmolady, konfitury, itp.)
  • garść suszonych moreli, pokrojonych na cienkie paseczki
  • garść migdałów bez skórek
  • 100 g białej czekolady
  • 3 łyżki śmietany kremówki
     
Dżem rozsmarować na wystudzonym spodzie. Rozłożyć pokrojone morele. Czekoladę wraz ze śmietanką rozpuścić w kąpieli wodnej. Polać wierzch mazurka (ja to robiłam za pomocą szprycy z końcówką nr 3), a na koniec posypać migdałami.

     Życzę smacznego!







Udział w akcjach kulinarnych:

Wielkanocne Smaki III 

2 komentarze:

  1. ojej.. nie powinnam o tej porze oglądać takich 'smacznych zdjęć':D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten też jest śliczny, już sama nie wiem który bardziej :)

    OdpowiedzUsuń