poniedziałek, 15 grudnia 2014

Chatka z piernika (instrukcja wykonania krok po kroku + szablon)


Taką chatkę ostatnio wyprodukowałam i dzielę się z Wami przepisem oraz szablonem, a także dosyć długim i skrupulatnym instruktażem. Łatwiej byłoby pewnie nagrać filmik, muszę na przyszłość o tym pomyśleć, a tymczasem przygotowałam formę obrazkową.
Pomysł na chatkę, szablon, a także dekorację jest w 100 % mój własny, autorski. Korzystajcie z niego, ale sobie go nie przywłaszczajcie, bo to moja praca i wiele czasu na to przeznaczyłam.
Zrobienie takiej chatki wymaga cierpliwości, dokładności i czasu, ale podana przeze mnie instrukcja wykonania jest przeznaczona dla osób bardzo początkujących i myślę, że każdy sobie poradzi.
Chatka nie tylko pięknie wygląda i będzie oryginalną ozdobą świątecznego stołu, czy też pomysłem na niebanalny prezent, ale także znakomicie smakuje i jest w całości jadalna.




Szablony możecie otrzymać, jednak proszę w zamian o wpłatę datku na fundację Vox Animalium. Jest to fundacja, która pomaga w znalezieniu środków na leczenie bardzo chorych, bezdomnych zwierząt i szuka im szczęśliwych domów. Każde zwierzę zasługuje na szacunek i miłość człowieka. Nie bądźmy obojętni. Wpłaćcie ile możecie, nawet 3 zł robi różnicę. Jest tyle potrzebujących zwierząt.

UWAGA! Szablony udostępniam tylko i wyłącznie po przesłaniu potwierdzenia wpłaty datku na fundację: Vox Animalium.
Proszę zatem o przesłanie potwierdzenia przelewu datku na fundację (wyciąg z banku) na adres: pinupcake2012@gmail.com. Wówczas odeślę na ten sam adres szablony na chatkę (trzy części).











Składniki na 2 chatki:

  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 125 g cukru
  • 125 g płynnego miodu
  • 1/2 opakowania przyprawy do piernika lub 1,5 łyżki domowej przyprawy korzennej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 małe żółtka
  • 3 łyżki słodkiej płynnej śmietany kremówki

Ponadto:

  • landrynki ulubionego koloru, rozdrobnione w moździerzu

Masło, cukier, miód, przyprawę korzenną, cynamon i kakao umieścić w rondlu i podgrzewać na małym ogniu, ciągle mieszając, aż składniki się rozpuszczą. Odstawić do wystygnięcia.
Sodę oczyszczoną rozpuścić w łyżce zimnej wody i wmieszać do wystudzonej masy miodowej. Kolejno dodać żółtka i dobrze wymieszać. 
Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i wmieszać do masy miodowej. Zagnieść ciasto. Jeżeli ciasto jest zbyt gęste dodać kilka łyżek śmietany kremówki. Uformować gruby wałek, owinąć folią i schłodzić dobrze w lodówce. 
Część ciasta rozwałkować na grubość ok. 7 mm na posypanym mąką blacie i wyciąć podstawę, która powinna być grubsza od reszty ścianek chatki. Kolejną część ciasta rozwałkować na grubość ok. 5 mm i wyciąć pozostałe elementy chatki.
Przy przekładaniu wyciętych elementów chatki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, trzeba zwrócić szczególną uwagę na to, by ciasto się nie odkształciło. Jeżeli ciasto będzie dobrze schłodzone, nie powinno być z tym problemów. Otwory na okna wypełnić pokruszonymi landrynkami. 
Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez ok. 7-8 minut. Mniejsze elementy piec osobno i krócej. Pięć minut wystarczy. Wystudzić, a następnie polukrować i ozdobić według uznania.


Należy pamiętać o wycięciu drzwi (z szablonu), choinki i gwiazdki (za pomocą foremek). Krążki imitujące kamienie wycięłam za pomocą tylki do wyciskania kremu.

Lukier (składniki na udekorowanie i sklejenie 2 chatek):

  • 4 białka, w temp. pokojowej
  • 4-4,5 szklanki przesianego cukru pudru
  • kwasek cytrynowy, do smaku
  • perełki, posypki cukrowe i inne jadalne ozdoby
  • barwniki spożywcze, opcjonalnie
  • dwie foliowe torebki do szprycowania
  • tylka nr 1 oraz tylka nr 4

Białka i 4 szklanki cukru pudru umieścić w misie miksera i ucierać najpierw na wolnych obrotach, a następnie na większych, aż do uzyskania błyszczącego, gęstego lukier. Jeżeli lukier jest zbyt rzadki, dodać więcej cukru pudru. W trakcie dodać kwasek cytrynowy. Jeżeli jest zbyt gruby, należy go wcześniej rozdrobnić w moździerzu na proszek.
4 łyżki lukru przełożyć do torebki z tylką nr 1 i polukrować oraz ozdobić poszczególne elementy chatki według uznania. Perełki oraz posypki przyklejać za pomocą lukru (ja to robię przy użyciu pęsety). 
Resztę lukru zamknąć w szczelnym pojemniku. W tym czasie zrobi się rzadszy, dlatego przed rozpoczęciem sklejania chatki, należy dodać do niego pół szklanki przesianego cukru pudru i ponownie utrzeć. Lukier powinien być gęsty, dzięki czemu będzie pełnił funkcję mocnego kleju.

Gęstość lukru

Zaznaczyć kontury, wypełnić środek i zanim lukier zaschnie posypać maczkiem. Delikatnie strząsnąć nadmiar. Odstawić do zaschnięcia.


Instrukcja sklejania chatki krok po kroku:




























Udział w akcjach kulinarnych:

zBLOGowani.pl

133 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zajrzałąm jeszcze raz-masz wielki talent i ogromną cierpliwość.Domek jest cudny!!!dopracowany w każdym szczególe:)

      Usuń
  2. Śliczna
    Gdybys ja w środku podswiecila nabralaby wiecej uroku, tym bardziej że są szyby ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycająca! Podziwiam, wygląda naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, zazdroszczę i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudna, po prostu rewelacja, gratuluję talentu :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne domki z piernika. Aż szkoda jeść takie cuda. Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczny :D mam pytanie, został zjedzony? W tamtym roku też robiłam domek z piernika ale używałam lukru z cukru i wody bo bałam się, że w jajku w lukrze po jakimś czasie może się jakaś salmonella wylkuć

    OdpowiedzUsuń
  9. JAKIE SA WYMIARY DOMKU!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysokość ok. 17,5 cm, szerokość ok. 12,5 cm, długość ok. 11, 5 cm.

      Usuń
    2. Chatka piękna;) Proszę mi powiedzieć ile z przepisu wyjdzie chatek?

      Usuń
    3. Dzisiaj właśnie piekłam chatki ale proszę mi powiedzieć co źle robie jak ciasto przy walkowaniu mi się rwie :/

      Usuń
    4. Proszę ciasto schłodzić przed wałkowaniem.

      Usuń
    5. Dziękuję

      Usuń
    6. A mi wyszła tylko jedna chatka:(

      Usuń
  10. W tamtym roku zrobiłam chatki z Pani przepisu. Obdarowane osoby były zachwycone:) Tylko okna z landrynek zawsze szybko mi się rozpływają :( Jakich landrynek Pani używa?? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też w zeszłym roku po tygodniu popłynęły ;) Czytałam gdzieś, że trwalsze będą z żelek, chyba w tym roku spróbuję ;)

      Usuń
    2. Pierwszy raz słyszę o takim problemie. Myślę, że nie jest to kwestia rodzaju landrynek, a sposobu przechowywania chatki. Nie można jej trzymać przy grzejniku, bo wtedy landrynki spłyną. Być może też zrobiła pani za cienkie te szybki. Trzeba zrobić je jak najgrubsze się da. Natomiast z tego co pamiętam używałam zwykłych landrynek z Biedronki. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Miałam zapakowane w folie itd., ale i tak popłynęły :( Ale w tym roku też próba, bo chatki wychodzą przepiękne :)) Mam pytanie ,czy można czymś zastąpić śmietanę kremówkę, albo w ogóle ją pominąć??

      Usuń
    4. Prawdopodobnie jest to wina zbyt dużej wilgotności powietrza w pomieszczeniu. Mam teraz ten sam problem w cukierni. Okienka spływają. Może Pani użyć kwaśnej śmietany, też się dobrze sprawdzi.

      Usuń
    5. Też robilam w tym roku pierwszy raz, o wiele wcześniej tj. już pod koniec października;P moje landrynki też splynely mimo że domek trYmany był w szafie w suchym miejscu i na dodatek pomieszczeniu o stałej temp. gdzie się nie grzeje kaloryferem. Może faktycznie były za cienkie? Hmm ale w sumie grubiej nie dalo się nasypac w okienka.

      Usuń
    6. Miałam ten sam problem w tym roku w cukierni i już sama nie wiem jaka jest tego przyczyna. W tamtym roku, gdy je robiłam w domu nic się z okienkami nie działo, teraz w cukierni spłynęły.

      Usuń
  11. A ile czasu ta chatka może stać? Bo nie wiem ile czasu przed świętami mogę ją zrobić. I jak ją przechowywać żeby stała jak najdłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja zeszłoroczna nadal stoi, bez niczego, żadnych folii i innych wynalazków ;) Stoi sobie na szafie wysoko i czeka na święta, a robiona była dokładnie w listopadzie 2014 - poza kurzem, który trzeba ogarnąć nic jej nie jest

      Usuń
    2. Chatka może stać i rok. Nie stawiać tylko w pobliżu grzejnika, bo okienka mogą się rozpuścić.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. A można zastąpić masło margaryną np kasia lub palma ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprzedam jajka przepiórcze ekologiczne tel. 505 334 077 http://przepiorki.pawelstrzyzykowski.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super chatka, będę robić w weekend. Takie głupie pytanie - bo jak rozumiem najpierw wyciąć szablony i je piec. One urosną podczas pieczenia, będą miały większe wymiary niż np. jak jest szablon na ściankę 10 x 7 cm? Może to głupie pytanie, ale chcę się upewnić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie urosną, jeśli nie rozwałkuje ich pani zbyt grubo.

      Usuń
  16. Witam :)
    W tym roku zrobiłam chatkę z piernika po raz pierwszy w życiu i właśnie z Pani przepisu :) wyszła cudowna, piękna i wszyscy byli oczarowani a ja zakochałam się w piernikowej chatce :) Bardzo dobry przepis, wszystko super opisane, dzięki temu wszystko sprawnie się robi :) Bardzo dziękuję za super przepis - na pewno za rok też go wykorzystam :)
    Pozdrawiam serdecznie, Paulina

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypadkiem natknęłam się na Twój blog i przecudną piernikową chatkę. W tym roku spróbuję wykonać podobną korzystając z Twojego przepisu. Masz wielki talent. Brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też w tym roku na pewno znów będę ją robić :)

      Usuń
  18. Piękne chatki ☺ w tym roku też zamierzam zrobić chatki i sprezentować najbliższym

    OdpowiedzUsuń
  19. Po jakim czasie zmięknie i nada się do zjedzenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy w jakich warunkach chatka jest przechowywana. Zależeć to będzie od wilgotności powietrza w pomieszczeniu. Od znajomych wiem, że nawet po roku nadal była twarda.

      Usuń
  20. Gdzie Pani kupuje ozdoby do chatki? :) jakiś konkretny sklep gdzie będzie taki wybór ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam konkretnego sklepu. Aktualnie w Lidlu są fajne ozdoby :)

      Usuń
  21. Witam czy mogę jakiś szablon tej pięknej chatki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szablon jest dostępny na stronie. Proszę uważnie prześledzić post.

      Usuń
  22. Witam czy mogę wymiary boków dachu czy przodu z oknem albo jakoś szablon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szablony są do pobrania pod linkami w tymże poście.

      Usuń
  23. witam, czy jak mi zostanie ciasta mogę z reszty upiec pierniczki na święta do jedzenia. chatka się udała, dziękuje. mysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może pani upiec pierniczki. Super, że chatka się udała :)

      Usuń
    2. Dziękuje za pomoc. Wyśle zdjecia

      Usuń
  24. Śliczności. Szablon już pobrałam, podwijam rękawy i biorę się do zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakie średnice mają tylki 1 i 4 ? Bo firmy mają róźne numeracje, z góry dziękuje za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie ma to większego znaczenia czy tylka będzie milimetr większa czy mniejsza. Faktycznie różne firmy mają różne rozmiary i niektóre moje 3 są jak 4 z innej firmy. Mniej więcej 1 to 1-1,5 mm, a 4 - 3-3,5 mm.

      Usuń
  26. Z czego jest zrobiona dachówka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CynaMonki o smaku cynamonowym. Są na zdjęciu.

      Usuń
  27. Jakiego masla Pani uzywa? Do tej pory robilam chatki, ale o calkiem innym wygladzie. W tym roku bede sie kierowac Pani pomyslem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moze Pani podac konkretna firme?

      Usuń
    2. Nie mam konkretnej firmy. Używam różnych. Ważne, by miało przynajmniej 82% zawartości tłuszczu.

      Usuń
    3. Super, dziekuje :) jak sie nazywa Twoja cukiernia? Chetnia zajrze :)

      Usuń
    4. Słynna Cukiernia Pracownia Tortów Artystycznych Kielce, ale dopiero od lutego ruszę. Poprzedni właściciele lokalu, gdzie znajdowała się moja cukiernia, podnieśli mi czynsz i zmuszona zostałam do zmiany lokalu, który ciągle urządzam.

      Usuń
  28. Czy zamiast robić ciasto według Twojego przepisu można kupić ciasto np Dr.Oetker'a na pierniczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie można, ale za efekt nie odpowiadam. Ja osobiście nie widzę sensu w używaniu mieszanek, skoro samemu w prosty sposób można zrobić to samo.

      Usuń
  29. kiedyś robiłam chatkę piernikową ale nie z Pani przepisu i po kilku dniach w chatce zawalił się dach bo piernik zrobił się wilgotny ,czy miała Pani taki przypadek?
    Pozdrawiam Arleta

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dziękuję za ten post! Ja zielona nigdy nie robiąca nic lukrem i udało się :) może nie tak jak Pani, ale i tak jestem z siebie dumna. Gdyby nie Pani post zapewne nie byłoby to taką przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie i szczerze gratuluję ogromnego talentu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że post okazał się taki pomocny. Pozdrawiam :)

      Usuń
  31. Witam. Chatka przepiękna i ja jako kompletny laik w pieczeniu mam zamiar spróbować ja zrobić bo się zakochałam! ☺ tylko mam 2 pytania...ile czasu powinno sie ciasto schłodzić w lodówce? A drugie moje pytanie,proszę wybaczyć jesli jest głupie ale kto pyta nie błądzi...jest napisane żeby otwory na okna przed upieczeniem zakleic landrynkami...Ale jak mam to zrobić? 😯

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto powinno się chłodzić do momentu aż stwardnieje, wtedy łatwiej będzie go wałkować i się nie odkształci podczas wycinania. Co do landrynek, to należy je rozkruszyć (ja to robię w moździerzu) i umieścić w otwory okienek. Podczas pieczenia się rozpuszczą.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź ☺ wyszła...może nie idealna ale jak na pierwszy raz kompletnego laika to całkiem niezła ☺ podziwiam Panią.Bo cierpliwości przy robieniu takich cudów trzeba mieć mnóstwo 😉

      Usuń
  32. schłodzić w lodówce to oznacza że ile czasu ma tam poleżeć,bo znajduje różne wersje to że godzine a to że 12..i nie wiem, co pani radzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy ile ma pani czasu. Ja zostawiam w lodówce na całą noc i wałkuje dopiero na drugi dzień.

      Usuń
  33. Śliczna chatka. Super szybki z landrynek.

    OdpowiedzUsuń
  34. Super przepis. Dziękuję za inspirację. Chatki wyszły prześliczne zrobiłam ponad 20szt. na święta dla najbliższych, oprócz tego kilka na WOSP.

    OdpowiedzUsuń
  35. A ile kosztuje taka chatka?

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudne te chatki. Już się biorę za produkcję. Naprawdę jest pani zdolna. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  37. Właśnie tak dobrze napisanej instrukcji potrzebowałam. Ślicznie dziękuję za ten tekst, i z pewnością domek stworzę :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jak zobaczyłam Twoje domki to zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia,są cudne ,urocze,fantastyczne.Po niedzieli biorę się ostro do pracy,mam jedno pytanie czy ten szablon jak wydrukuję to muszę go powiększać ,czy to już jest gotowy do wykrawania.I jeszcze jedno czy wykrawasz ciasto?Dzięki zainstrukcję i pozdrawiam bardzo serdecznie.Majka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy drukowaniu należy ustawić: Faktyczny rozmiar. Pozdrawiam.

      Usuń
  39. Cudna chatka! Będę próbować swoich sił. Czy jest szansa żeby skleic ja łukiem bez surowych białek?

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za pomoc wypożyczam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy ciasto z tego przepis wychodzi twarde i dobrze się skleja chatkę?
    W zeszłym roku robiłam z innego przepisu i się strasznie namęczyłam przy sklejaniu bo piernik po upieczeni był trochę za miękki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest idealne, właśnie go będę sklejać, jest twarde.

      Usuń
  42. ja chatkę kleiłam karmelem, żaden wiatr jej nie przewróci :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja pierwszą chatkę robiłam zeszłym roku. W tym zbudowałam aż cztery dla mamy, siostry, teściowej i szefa męża.
    Dziękuję za szablon.

    OdpowiedzUsuń
  44. A ja mam inne pytanie-chciałabym zrobić chatkę z Pani przepisu, ale 2 razy większą. Jak Pani myśli - czy to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  45. Gdzie można zakupić tą formę

    OdpowiedzUsuń
  46. Zakochałam się w niej !!! Jest przecudna !!! Dziękuję, że podzieliła się Pani z nami swoim talentem, pracą i za szablony, bo dzięki nim na tegorocznym stole Wigilijnym stanie moja pierwsza samodzielnie wykonana chatka piernikowa. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  47. Zrobiłysmy z Córeczka wg Twojego przepisu i wymiarow, wyszedl cudowny:) sklejałam gestym lukrem, ale powbijalam tez w brzegi na łączeniach wykałaczki obciete na krotko i super nam to pomoglo ja zbudowac:) Ciasto piernikowe jest przepyszne, nawet od razu po upieczeniu:) jest wystarczajaco twarde nawet na wykrawaczki i stemple i super sie wałkuje! Jestem zachwycona i zdradzam w tym roku nasze doroczne pierniczki i robimy je wg Twojego przepisu! Dzieki, dzieki, dzieki:))))))) Aga i Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  48. przepiękne .... nasz wyszedł ładny jak na pierwszy 😏 dziękuję za szablon i instrukcje

    OdpowiedzUsuń
  49. Piekłam pierniki nie raz, ale coś mnie pokusiło i upieklam według przepisu powyżej. Ciasto okropne, sypkie, a po próbie jego naprawy nie da się tego przenieść na blaszke. Szkoda czasu i produktów. Lepiej się trzymać swojego sprawdzonego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśleliśmy że tylko nam nie wyszło . Ciasto masakra . W przepisie jest chyba za dużo mąki. Nie dało się wałkować. Ratowałam jak się dało ale nw.czy coś z tego będzie :)

      Usuń
    2. Po pierwsze, absolutnie nie każę pani korzystać z tego przepisu, proszę korzystać ze swojego sprawdzonego. Dla mnie ten jest sprawdzony i już czwarty sezon korzystam z niego w mojej pracowni i piekę chatki na masową skalę. Nigdy nie miałam z ciastem żadnych problemów i pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś się skarżył. Podstawa to dobrze schłodzone ciasto. Pozdrawiam. Wesołych Świąt :)

      Usuń
    3. Zrobiłam ciasto wg przepisu (wersja z całego kilograma mąki, miałam do zrobienia 4 chatki). Podzieliłam na porcje ciasto i trzymałam w lodówce. Na początku źle się zabrałam, ponieważ po wyjęciu z lodówki chciałam ciasto ponownie przerobić. Niepotrzebnie, bo zaczęło się rozpadać na kawałki. Kolejne kawałki wałkowałam od razu po wyjęciu z lodówki i zauważyłam, że te ostanie wyjęte najładniej się formowały.
      Wniosek: im mocniej schłodzone ciasto tym ładniej pracuje pod wałkiem, bez przerabiania po wyjęciu z lodówki.
      P.S. to moje subiektywne spostrzeżenia.
      Domki wyszły cudowne, a pierniczki przepyszne.

      Usuń
  50. Niewiem jak ktoś mógł zrobić domek z tego przepisu . Zrobiłam wszystko idealnie A nie wyszedł ani piernik ani lukier ... Piernik wyszedł mi tak suchy jak by to była sama mąka. A lukier tak rzadki że nawet zwykłych pierników nie dało się udekorować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre przepisy wymagają działania intuicyjnego. Jeżeli piernik wyszedł za suchy to trzeba było dodać więcej śmietanki. Identycznie wygląda sytuacja z lukrem. Jeżeli wyszedł za rzadki to trzeba było dodać więcej cukru pudru. Logiczne.

      Usuń
  51. Robiłysmy pierniczki z tego przepisu po udanej probie z domkiem i nie dość ze ciasto sie walkuje znakomicie, ksztalty zachowuja kszałt, nawet stempelki to jeszze sa ptzepyszne, w sam raz miekkie ale wytrzymale na tyle zeby wisiec. Są za pyszne bo znikaja z puszki codziennie:):):) dziekujemy!!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Przepis jak i wykonanie rewelacja. Z córką często właśnie korzystamy z tego przepisu. Wszystko ładnie i rzetelnie pokazane i opisane.
    Polecam jak najbardziej przepis znajomym!

    OdpowiedzUsuń
  53. Mam dwa pytanka, akurat jestem w trakcie przygotowań. Niestety się zgapilam i dodałam mąkę od razu do ciasta, więc po tej sytuacji dodałam resztę składników u zagniotlam. Teraz się zastanawiam czy np. będzie czuć sodę w ciescie. Nie chciałabym aby komuś się odbijala. Ponadto nie dodałam smietanki, będę miała potem problem z kruchoscia ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie wiem. Ja zwykle robię tak jak w przepisie, nie zmieniam kolejności. Proszę dać znać jakie był skutki Pani pomyłki.

      Usuń
  54. Witam. Zrobilam z Pani przepisu pare domków,ale mam problem... 1 ciasto wyszlo mi rewelacyjne ale kolejne to porażka :( nje wiem corobie źle siedziało w lodówce całą noc... Kruszy sie,rwie jest tłuste tak jak by tłuszcz sie odzdzielal od reszty... :( co mogę robic źle ? 3 porcje mi nie wyszly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli pierwsze ciasto wyszło Pani dobrze, a drugie nie, to proszę sobie przeanalizować na spokojnie co zrobiła Pani inaczej niż za pierwszym razem.

      Usuń
  55. Coś poszło nie tak z lukrem. Wszystko mi się zaczęło rozpadać, a nalożenie dachu stalo się niemożliwe. Lukier rozmoczył ciasto zamiast je skleić i sie chatka zaczęła rozpadać. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lukier nie może stać za długo zanim się go zacznie używać, bo wtedy się rozrzedza. W takim przypadku trzeba dodać więcej cukru pudru, by lukier znów był gęsty i użyć natychmiast.

      Usuń
  56. Witam , chciałam zapytać jak długo ciasto na piernik z tego przepisu może się chłodzić w lodówce i czy wpływa to potem jakoś na domek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tydzień. Nie zauważyłam, żeby to wpływało na jakość domku.

      Usuń
  57. Bardzo dziękuje za przepis, wszystko wyszło idealnie:-)Zrobienie takiej chatki daje wiele frajdy i radości.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  58. Chatka cudowna, już raz robiłam z Pani przepisu i szablonu, nie było żadnych problemów. Wszyscy byli zachwyceni. W tym roku też robię, ale zagapiłam się i nie dałam landrynek na okienka do pieczenia, nie wiem jak teraz zrobić szyby aby wyglądało ładnie. Ma może Pani jakieś pomysły, lub komuś tak się przytrafiło?

    OdpowiedzUsuń
  59. Serdecznie Pani dziękuję za morze wykonanej pracy: jak wykonać domek z piernika. Dużo potrzebnych porad. Wykrój pochodzi z Kuchni Lidla, jest zmieniony, ja też bazuję na wykrojach i zmieniam po swojemu. Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykrój jak to Pani nazywa, nie pochodzi z Kuchni Lidla, tylko jest od A do Z stworzony przeze mnie, osobiście narysowany. Nigdy nawet nie widziałam wykroju z Kuchni Lidla, więc nie mam pojęcia skąd u Pani takie przekonanie? To że Pani zmienia już stworzone wykroje, nie znaczy, że ja też tak robię. Wszystko co dotyczy tej chatki jest w 100% mojego autorstwa. Być może to Kuchnia Lidla sobie pozmieniała mój szablon. Zirytowała mnie Pani tym głupim komentarzem.

      Usuń
    2. Dzień dobry, czy nadal jest możliwość otrzymania szablonów?

      Usuń
    3. Tak, po wpłacie datku na fundację i przesłaniu potwierdzenia wpłaty.

      Usuń
  60. Dzień dobry. Nie mogę znaleźć szablonu chatki. Czy mogę prosić o link do szablonu??

    OdpowiedzUsuń