poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Lody renklodowo - śmietankowo - borówkowe


Pyszne trójkolorowe lody z musów owocowych, przełamane warstwą śmietankową. Użyłam renklod i w tym przypadku ciemne śliwki raczej się nie sprawdzą pod względem kolorystycznym. Musi być kontrast pomiędzy warstwami, więc zamiast renklod można użyć innych jasnych owoców, np. brzoskwiń i mogą to być nawet brzoskwinie z puszki.

Składniki na 10 lodów po 100 ml:

  • 500 g renklod, umytych, bez pestek
  • 400 g borówek amerykańskich
  • 1/4 szklanki +1/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru pudru
  • sok z połowy cytryny
  • 150 ml śmietany kremówki
  • 2-3 łyżki serka śmietankowego (cream cheese), użyłam Twój Smak z Piątnicy
  • silikonowa foremka
  • 10 patyczków

Śliwki wrzucić do garnka z 1/4 szklanka cukru i podgrzewać, aż owoce się rozpadną. Zmiksować za pomocą blendera na gładki mus i przecedzić przez sitko. Wystudzić.
To samo zrobić w borówkami, dodając kolejne 1/4 szklanki cukru i sok z cytryny.
Śmietankę wymieszać z serkiem i cukrem pudrem.
Do każdej foremki wlać ok. 40 ml musu śliwkowego. Wstawić do lodówki na ok. godzinę. Gdy mus zamarznie, polać warstwę śmietankową (po ok. 20 ml do każdej foremki). Znów wstawić do lodówki. Na końcu rozlać mus borówkowy, wetknąć patyczki i schować do lodówki na kilka godzin, by lody dobrze zamarzły.

     Życzę smacznego!






Udział w akcjach kulinarnych:

Akcja lodowa 2014   Akcja lodowa 2014   Błękitne skarby lata!  Lato w pełni!

3 komentarze:

  1. Hej, od dawna chcę zrobić lody z Twoich kreatywnych przepisów. Ale do tej pory nie znalazłam takich ładnych form na lody :( Zależy mi też na takich drewnianych jednorazowych patyczkach. Możesz napisać, gdzie takie mogę dostać? :) Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie silikonowe foremki na lody udało mi się kupić w sieci sklepów Tk Maxx w moim mieście. Po prostu kiedyś na nie tam trafiłam i kupiłam, ale nigdy więcej już ich tam nie widziałam. Może być zatem problem z ich kupieniem. Poszukaj może na Allegro albo ogólnie w necie. Drewniane patyczki do lodów też kupisz na Allegro (100 sztuk za 12 zł). Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Mniam, świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń