poniedziałek, 23 grudnia 2013

Domowy marcepan


W tym roku pokryłam piernik warstwą marcepanu, który zrobiłam sama. Można go bardzo szybko przygotować domowym sposobem. Jest bardzo plastyczny, idealnie nadaje się do wycinania świątecznych ozdób.
Przepis: Moje Wypieki.

Składniki na ok. 700 g masy marcepanowej:

  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 szklanki wody
  • 225 g zmielonych migdałów
  • 220 g cukru pudru
  • 1 łyżka likieru amaretto lub 1 łyżeczka aromatu migdałowego

Migdały wymieszać z cukrem pudrem w malakserze. Odstawić na bok.
Wodę, cukier i miód podgrzać w garnku z grubym dnem do rozpuszczenia się cukru. Dalej gotować na średnim ogniu do momentu, aż mikstura osiągnie temperaturę 113°C. Bez termometru łatwo można kontrolować masę, co jakiś czas upuszczając kroplę syropu do lodowatej wody. Jeżeli kropla będzie na tyle elastyczna, że da się uformować palcami oznacza, że syrop jest gotowy.
Gorący syrop wlać cienkim strumieniem do migdałów z cukrem, cały czas mieszając masę w malakserze. Dodać również likier migdałowy i zagnieść w kulę. W razie potrzeby dolać odrobinę wody lub podsypać cukrem pudrem. Uformować walec.
Marcepan przechowywać w lodówce owinięty folią.

     Życzę smacznego!





2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo oryginalnie, tym razem już kupiłam, ale następnym razem skorzystam z przepisu:-)
    Dużo ciepłych i smakowitych chwil w nadchodzące Święta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wspaniale wygląda :)
    Dawno już sama marcepanu nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń