sobota, 5 stycznia 2013

Ciasteczka pomarańczowe


Delikatnie pomarańczowe ciasteczka. Po upieczeniu kruche, ale po posmarowaniu dżemem robią się miękkie. Idealne do popołudniowej herbaty. W dodatku bardzo szybkie w przygotowaniu.
Przepis zaczerpnięty z książki pt. "Muffiny. Małe, ale za to pyszne", Grupa wydawnicza VEMAG, str. 199.

Składniki na ok. 20 sztuk:

  • 125 g masła
  • 125 g cukru
  • 1 jajko
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli
  • skórka starta z 1 pomarańczy (uprzednio wyparzonej)
  • 2 łyżki ekstraktu pomarańczowego (można pominąć)

Piekarnik rozgrzać do temperatury 170-180°C (w zależności od rodzaju piekarnika). Blachę do pieczenia wysmarować tłuszczem lub wyłożyć pergaminem.
Masło z cukrem utrzeć na pulchną masę za pomocą miksera. W trakcie wbić jajko i dalej ubijać. Wmiksować skórkę pomarańczową.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą, dodać do masy jajecznej i wymieszać wszystko za pomocą łopatki.
Ciasto ma na tyle luźną konsystencję, że nadaje się do wyciskania przez maszynkę do ciasteczek. Jednak ja za pomocą dwóch łyżek formowałam z ciasta coś na kształt "łódeczek", układałam na blasze, a potem lekko spłaszczałam za pomocą widelca.
Piec 12-14 minut (w zależności od wielkości ciasteczek) na środkowym poziomie piekarnika (ja piekłam bez termoobiegu). Ciasteczka pozostawić do wystygnięcia.

Dodatkowo:

  • 2 łyżki dżemu pomarańczowego
  • 3 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
  • listki mięty do przybrania

Dżem pomarańczowy utrzeć na gładko z sokiem pomarańczowym. Tak przygotowaną glazurą posmarować wystudzone ciasteczka i ozdobić listkami mięty.

     Życzę smacznego!






Udział w akcjach kulinarnych:

    Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

1 komentarz: