niedziela, 20 stycznia 2013

Deser truskawkowo - śmietanowy z galaretką


Ten deser to wspomnienie z dzieciństwa. Będąc małą dziewczynką często spędzałam ferie zimowe u mojej Cioci, która jednocześnie była moją Chrzestną. Pamiętam, że zabierała mnie do cukierni, a ja zawsze wybierałam ten sam przysmak: mus truskawkowy przekładany bitą śmietaną, z galaretką na wierzchu. Moi rodzice twierdzą, że zawsze od cioci wracałam nieco pulchniejsza, ale ja tego nie pamietam :D 

Składniki na 4 porcje:

  • 1 kg truskawek mrożonych lub świeżych (w sezonie)
  • 500 ml śmietany kremówki 30 lub 36 %
  • 3-4 łyżki cukru kryształu
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 3-4 łyżeczki cukru pudru
  • 1 galaretka ulubionego smaku (ja użyłam galaretki, która została mi z przygotowania pasiastych serc)
     
Galaretkę rozpuścić w dwóch szklankach gorącej wody, wystudzić. Przelać do płaskiego naczynia i odstawić do stężenia. Pokroić na mniejsze kawałki.
Rozmrożone truskawki zmiksować z cukrem kryształem za pomocą blendera na gładki mus. Wmieszać ekstrakt waniliowy. Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec dodając cukier puder.
Układać warstwami zaczynając od truskawek i kończąc na bitej śmietanie. Wierzch ozdobić galaretką. Przed podaniem schłodzić w lodówce.

     Życzę smacznego!






8 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie i na pewno też tak smakuje.
    Prosty i super deser .
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny ten deser zapraszam do wzajemnej obserwacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, już jakiś czas temu polubiłam Twój blog na Facebooku :)

      Usuń
  3. Wygląda po prostu przesmakowicie! dziś już za późno na takie słodkości, ale jutro na pewno przygotuję takie!!! pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, a żeby było jeszcze szybciej, poradzę, iż wcale nie trzeba czekać, aż truskawki rozmrożą się całkiem. Można je swobodnie wrzucić do blendera na pół zamrożone i zmiksować z odrobiną soku owocowego, np. porzeczkowego (żeby się lepiej miksowało). Dodać cukier i ekstrakt lub po prostu cukier wanilinowy i gotowe! Pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
  4. Cudnie wygląda wierzch tego deseru - taki słodziutki :) Faktycznie - wspomnienia dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń