niedziela, 2 czerwca 2013

Drożdżówki z rabarbarem i kardamonową kruszonką


W końcu je upiekłam! Puszyste drożdżówki z rabarbarem z przepisu Gin. Są niebezpiecznie smaczne i znikają ze stołu błyskawicznie.
Przepis cytuję za moją koleżanką blogerką, wprowadzając kilka własnych zmian. Mianowicie użyłam drożdży instant -  nie trzeba wtedy robić zaczynu, rabarbar zasypałam cukrem waniliowym, a kruszonkę zrobiłam nieco inaczej - zalałam mąkę gorącym tłuszczem, bo rozcieranie kruszonki z zimnym masłem jakoś mi nie wychodzi.

Składniki na 12 bułeczek:

Ciasto:

  • 500 g mąki pszennej
  • 1 opakowanie (7 g) suchych drożdży instant
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 55 g cukru
  • 2 szczypty soli
  • 50 g rozpuszczonego masła, może być ciepłe
     
Mąkę przesiać do miski, wsypać drożdże, cukier oraz sól, wbić jajko i dolać połowę mleka. Zagnieść ciasto, w trakcie dolewając drugą połowę ciepłego mleka. Następnie stopniowo wlewać ciepłe masło i wyrabiać ciasto, aż stanie się lśniące i gładkie. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Aby przyspieszyć ten proces tym razem wstawiłam miskę z ciastem do lekko nagrzanego (50°C) piekarnika i wyrastanie trwało krócej.
W tym czasie przygotować nadzienie oraz kruszonkę.

Nadzienie:

  • 450 g rabarbaru
  • 1 opakowanie (32 g) cukru waniliowego 
   
Rabarbar pokroić na małe kawałki. Zasypać cukrem i odstawić na 30 minut.

Kruszonka:

  • 75 g mąki pszennej
  • 60 g cukru
  • 60 g masła, rozpuszczonego i gorącego
  • 1 łyżeczka mielonego kardamonu
     
Mąkę wymieszać z cukrem i kardamonem, a następnie zalać gorącym masłem. Wymieszać widelcem, a następnie rozetrzeć delikatnie palcami.

Dodatkowo:

  • 3 łyżki mleka

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na stolnicę wysypaną mąką i zagnieść jeszcze raz. Podzielić na 12 części takiej samej wielkości. Z każdej uformować okrągłą bułeczkę, spłaszczyć i ułożyć na blasze wyłożonej pergaminem, zachowując odstępy. Na każdym placuszku ułożyć porcję rabarbaru, wciskając w ciasto. Posypać kruszonką i odstawić na 20-30 minut do napuszenia (ja znów włożyłam do lekko nagrzanego piekarnika). 
Wyrośnięte bułeczki posmarować mlekiem i piec przez 20 minut w temperaturze 180°C. 

     Życzę smacznego!









Udział w akcjach kulinarnych:

Akcja rabarbar - IV edycja

5 komentarzy:

  1. Jak dla mnie rewelacja, przepięknie prezentują się na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam pięknie się prezentuje ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał, wyglądają cudnie! Cieszę się ogromnie, że Ci smakowały :)

    OdpowiedzUsuń