wtorek, 17 czerwca 2014

Suflet bananowy


Ponieważ dopiero wczoraj odkryłam walory smakowe sufletów, poszłam za ciosem i na bazie poprzedniego przepisu zrobiłam dziś suflet bananowy. Świetny deser, leciutki i szybki do zrobienia, a przede wszystkim bardzo smaczny.
Tym razem też użyłam kokilek o średnicy 8 cm, ale trochę niższych niż te czarne w kropeczki i trochę masy sufletowej zostało, jednak zbyt mało, by starczyło na trzeci suflet. Jeżeli dysponujecie mniejszymi naczyniami, to masy akurat wystarczy na 3 sztuki.

Składniki na 2 większe lub 3 mniejsze suflety:

  • 160 g banana, zważonego bez skórki, pokrojonego na kawałki
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 50 g cukru (oddzielnie 25 g i 25 g)
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 białko, w temp. pokojowej
  • miękkie masło, do wysmarowania kokilek
  • kakao lub cukier puder, do posypania


Kokilki wysmarować miękkim masłem i oprószyć cukrem pudrem. Schować do lodówki.
Banana zmiksować z sokiem z cytryny, 25 g cukru oraz mąką ziemniaczaną na gładkie purée.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 200ºC.
Białko ubić mikserem na pianę, a następnie stopniowo dodawać 25 g cukru stale miksując, aż powstanie gęsta i lśniąca masa.
Dwie łyżki purée oraz dwie łyżki piany przełożyć do osobnej miski i bardzo delikatnie wymieszać za pomocą łopatki. Czynność powtórzyć, aż do wyczerpania składników.
Masę rozdzielić pomiędzy kokilki, aż po same brzegi. Wyrównać wierzch. Brzegi naczynia wytrzeć kawałkiem papierowego ręcznika, lekko oddzielając od nich pianę. Dzięki temu suflet będzie równo rósł.
Wstawić do piekarnika i piec z termoobiegiem 8-12 minut (w zależności od wielkości naczyń). Po wyjęciu posypać kakao lub cukrem pudrem i od razu podawać.

     Życzę smacznego!





7 komentarzy:

  1. Jest cudowny! Porywam przepis do wypróbowania koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, super Ci wyrósł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda idealnie! ; )
    Super pomysł z bananami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie !
    A,że uwielbiam banany to już wogóle jestem namówiona na ich zrobienie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietny przepis!Wreszcie cos dla mnie.. jestem świeżo po usunieciu pęcherzyka żółciowego i wiele mi nie wolno jesc.. a jak czytam rozne przepisy na slodkosci to wszystkie odpadaja,spowodu skladnikiw, a ten Twoj jest znakomity!Baardzo Ci dziekuje!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń