wtorek, 29 października 2013

Galaretka z winogron


Zrobiłam eksperyment. Miałam trochę jasnych winogron z ogrodu Rodziców i postanowiłam zrobić z nich dżem. W rezultacie wyszła odrobinę pikantna winogronowa galaretka z nutą cynamonu. Myślę, że efekt jest całkiem zadowalający.
Inspirowałam się tym przepisem, ale użyłam winogron jasnych oraz pieprzu różowego.

Składniki:

  • 1 kg jasnych, drobnych winogron
  • 1 kg cukru żelującego
  • 200 ml wody
  • 3-4 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka różowego pieprzu, roztartego drobno w moździerzu
     
Umyte winogrona umieścić w dużym garnku, zalać wodą i gotować, aż owoce puszczą sok. Dodać cukier oraz przyprawy i dalej gotować przez ok. 20 minut często mieszając. Gotową masę winogronową odcedzić na sitku, by pozbyć się pestek oraz skórek.
Następnie rozlać do słoików, zakręcić i odstawić do góry dnem. Gdy słoiki wystygną odwrócić, by galaretka opadło na dno słoika. Pozostawić do całkowitego stężenia.

     Życzę smacznego!






4 komentarze:

  1. Mmm, wygląda wyjątkowo apetycznie :) Lubię takie pikantne nuty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno bardzo dobre, ale skąd wziąć różowy pieprz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swój kupiłam w E.Leclercu, zatem proszę poszukać na półkach sklepowych z przyprawami lub w internecie, np. tutaj ---> http://ekosfera24.pl/pieprz-rozowy-caly-bio-20g-sonnentor.html

      Usuń