piątek, 18 lipca 2014

Chleb gryczany (bezglutenowy)


Upiekłam sobie chlebek bezglutenowy, tak z ciekawości. Z mąki gryczanej i amarantusowej, na drożdżach. Wyszedł jak te chlebki typu fitness. Nie wyrósł mi tak ładnie jak w oryginale, ale jest całkiem smaczny. Można dodać ziarna słonecznika, dyni czy siemienia lnianego, ja pominęłam.
Źródło: Ciast.Co.

Składniki na formę o wymiarach 34 x 11 cm:

  • 500 g mąki gryczanej
  • 1 szklanka mąki z amarantusa
  • 7 g suchych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki oleju roślinnego
  • 750 ml lekko ciepłej wody
  • kminek, do posypania wierzchu (opcjonalnie)

Foremkę natłuścić miękkim masłem i wysypać bułką tartą.
Wszystkie składniki na ciasto połączyć w misce i zmiksować (ja wymieszałam dłonią, ale nie jest to koniecznie, gdyż  mąka nie zawiera glutenu, nie trzeba masy wrabiać).
Wymieszane ciasto przełożyć do formy, rozłożyć równomiernie za pomocą mokrej łyżki, a następnie przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. godzinę. Wierzch można posypać kminkiem.
Wyrośnięte ciasto wstawić do zimnego piekarnika. Piec 1 godzinę w temperaturze 180°C (z termoobiegiem).

     Życzę smacznego!




1 komentarz: