czwartek, 23 stycznia 2014

Zupa krem z marchewki


Bardzo szybka zupa z marchwi. Niskokaloryczna, sycąca i rozgrzewająca. U mnie podana z jogurtem naturalnym oraz chipsami z buraka. Znakomicie będzie smakować z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Chipsy buraczane można kupić w większych sklepach. Są zdrowe, naturalne i bez dodatku cukrów. Wypatrzyłam takie o smaku winegret, są lekko kwaskowe i mnie bardzo smakują.  

Składniki na ok. 6  porcji:

  • 8 marchewek (średniej wielkości)
  • woda
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1-centymetrowy kawałek korzenia imbiru
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • płaska łyżeczka curry
  • 1/4 łyżeczki mielonego chili
  • sól i pieprz
  • jogurt naturalny
  • siekany koperek
  • chipsy z buraka (u mnie o smaku winegret)

Marchew obrać, pokroić w grube plastry. Kawałek imbiru obrać. Wrzucić do garnka, zalać wodą i gotować na średnim ogniu do miękkości. W międzyczasie, na łyżce oliwy, poddusić posiekaną cebulę oraz czosnek. Dodać do marchewki i dalej gotować.
Gdy warzywa zmiękną dodać przyprawy, chwilę jeszcze pogotować, a następnie zmiksować blenderem na gładką masę. Jeżeli krem będzie zbyt gęsty, dolać gorącej wody i jeszcze raz zmiksować. Doprawić solą i pieprzem.
Podawać na gorąco z jogurtem naturalnym, odrobiną koperku i buraczanymi chipsami.

     Życzę smacznego!




Udział w akcjach kulinarnych:

Niskokaloryczny styczeń 

6 komentarzy:

  1. Już nie wiem ile razy przymierzałam się do zrobienia zupy z marchwi, ale nie jestem do tego przekonana, a Twoja zachęca do spróbowania :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ładny ma kolor i te buraczki, pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam, jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow supersprawa. Bardzo ciekawa propozycja. Ja ostatnio słyszałam że jedzenie takich rzeczy poprawia generalnie cere (marchew). Może bede mogła zrezygnowac z tych pokaźnych zakupów jakie robie na superkoszyku :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa bardzo smaczna i pewnie nie raz jeszcze ją sobie przygotuję :). Przy jej przyrządzaniu posługiwałam się też specjalnym mikserem kuchennym, który swego czasu kupiłam na https://duka.com/pl/agd/miksery. Urządzenie pozwala mi na miksowanie potrawy na gorąco, bezpośrednio w garnku. Jego zastosowanie ułatwia pracę i ma duży wpływ na skrócenie czasu przygotowania kremu.

    OdpowiedzUsuń