wtorek, 29 stycznia 2013

Czekoladowe ciacho w 5 minut


To ciacho z mikrofalówki chyba zna każdy. Niezawodna przekąska w chwilach, gdy koniecznie potrzebujemy czegoś słodkiego. Przydaje się też, gdy bratanek wraca ze szkoły z kolegą i prosi, żeby szybko przygotować im coś dobrego do jedzenia. Nie trzeba wychodzić do sklepu, bo wykorzystujemy składniki, które zazwyczaj mamy w kuchni. W stanach gorszego samopoczucia też jest w stanie poprawić nam humor, chociaż ja w takich sytuacjach zalecam raczej wzmożony wysiłek fizyczny.
Przepis wyszperany dawno temu z uwielbianego przeze mnie bloga Cukiernicze Kreacje Charlotte.

Składniki na 2 porcje (2 kokilki lub 2 filiżanki do herbaty):

  • 4 płaskie łyżki mąki
  • 4 łyżki cukru wanilinowego (można dać pół na pół zwykły cukier i wanilinowy)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao (ja dałam więcej)
  • 1 duże jajko
  • 3 łyżki oleju
  • 3-4 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki kropelek czekoladowych lub posiekanej czekolady (można pominąć)
     
Wszystkie składniki wymieszać dokładnie w dużym kubku. Gotową masę rozdzielić pomiędzy dwie kokilki (filiżanki). Masa powinna sięgać do 3/4 wysokości naczynia. Wierzch każdej z porcji posypać czekoladowymi kropelkami. Mikrofalówkę ustawić na moc 800 W i wstawić kokilki na 3 minuty. Przestudzić.

Lukier:

  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • kolorowa posypka (opcjonalnie)
   
Oba składniki utrzeć ze sobą. Polukrować wierzch każdego ciacha, udekorować posypką i podawać.

     Życzę smacznego!






1 komentarz:

  1. gdy zobaczyłam te nagłówkowe 5 minut, od razu pomyślałam o czeko ciastku z mikrofalówki :-)

    OdpowiedzUsuń